Jeśli otrzymywałeś/aś decyzje w sprawie podatków w formie papierowej, a chcesz otrzymywać je w formie elektronicznej – możesz to zmienić. Poniżej poradnik, jak zrobić to w trzech krokach.
1. Krok pierwszy: Załóż profil zaufany
- wybierz sposób logowania jako profil zaufany,
- załóż profil,
- wypełnij wniosek online,
- zarejestruj się.
Następnie w ciągu 14 dni idź do dowolnego Punktu Potwierdzającego z dowodem osobistym lub paszportem. Punkt Potwierdzający znajduje się również w Urzędzie Gminy w Lesznie na pierwszym piętrze w pokoju nr 20. Profil zaufany (ważny przez 3 lata) możesz założyć również za pomocą bankowości elektronicznej.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 487 12 34
2. Krok drugi: Załóż konto na elektronicznej platformie ePUAP
Wypełnij krótki formularz rejestracyjny i załóż konto na ePUAP. Potrzebne są do tego dane kontaktowe oraz identyfikacyjne. Używaj konta ePUAP jako skrzynki elektronicznej do odbierania korespondencji urzędowej.
–> www.epuap.gov.pl/wps/portal
Po zalogowaniu, znajdź –> Sprawy ogólne –> Pisma do urzędu –> Pismo ogólne do podmiotu publicznego
3. Krok trzeci: po założeniu konta prześlij pisemną zgodę na adres skrzynki podawczej ePUAP Urzędu Gminy Leszno o treści: „Wyrażam zgodę na doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej”.
Pomoc możesz uzyskać w Urzędzie Gminy na parterze w pokoju numer 14.
Adres skrzynki podawczej ePUAP Urzędu Gminy Leszno: my4cdo1133