Elektroniczne decyzje podatkowe

image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Jeśli otrzymywałeś/aś decyzje w sprawie podatków w formie papierowej, a chcesz otrzymywać je w formie elektronicznej – możesz to zmienić. Poniżej poradnik, jak zrobić to w trzech krokach.

1. Krok pierwszy: Załóż profil zaufany

  • wybierz sposób logowania jako profil zaufany,
  • załóż profil,
  • wypełnij wniosek online,
  • zarejestruj się. 

Następnie w ciągu 14 dni idź do dowolnego Punktu Potwierdzającego z dowodem osobistym lub paszportem. Punkt Potwierdzający znajduje się również w Urzędzie Gminy w Lesznie na pierwszym piętrze w pokoju nr 20. Profil zaufany (ważny przez 3 lata) możesz założyć również za pomocą bankowości elektronicznej.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 487 12 34

2. Krok drugi: Załóż konto na elektronicznej platformie ePUAP
Wypełnij krótki formularz rejestracyjny i załóż konto na ePUAP. Potrzebne są do tego dane kontaktowe oraz identyfikacyjne. Używaj konta ePUAP jako skrzynki elektronicznej do odbierania korespondencji urzędowej.

3. Krok trzeci: po założeniu konta prześlij pisemną zgodę na adres skrzynki podawczej ePUAP Urzędu Gminy Leszno o treści: „Wyrażam zgodę na doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej”.

Pomoc możesz uzyskać w Urzędzie Gminy na parterze w pokoju numer 14.

Adres skrzynki podawczej ePUAP Urzędu Gminy Leszno: my4cdo1133 

 
 

22 487 11 26