Nabór na stanowisko urzędnicze: zastępca skarbnika

image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Wójt gminy Leszno ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: Zastępca Skarbnika – księgowy ds. budżetu w Urzędzie Gminy Leszno

  1. Wymagania niezbędne:
  • wykształcenie wyższe, preferowane wykształcenie ekonomiczne, administracyjne lub prawnicze,
  • udokumentowanie co najmniej 3 letniego stażu pracy na stanowisku księgowym lub równorzędnym,
  • obywatelstwo polskie,
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku,
  • dobra znajomość przepisów prawa w zakresie finansów publicznych, rachunkowości oraz funkcjonowania samorządu,
  • nieposzlakowana opinia.
  1. Wymagania dodatkowe:
  • doświadczenie w księgowości w jednostce budżetowej lub innej jednostce sektora finansów publicznych,
  • znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
  • biegła umiejętność obsługi programów komputerowych (księgowość budżetowa INFO-SYSTEM, pakiet MS Office, BESTIA I SJOBESTIA),
  • umiejętność pracy w zintegrowanych systemach informatycznych, w tym programów księgowych, sprawozdawczych i bankowych,
  • zdolności analityczne i koncepcyjne, umiejętność planowania i organizacji pracy,
  • samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, systematyczność, dyspozycyjność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność posługiwania się przepisami prawa, w szczególności z zakresu ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o dochodach jst, ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o samorządzie gminnym,
  • cechy osobowości: komunikatywność, dyskrecja, konsekwencja w realizowaniu zadań, dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, wysoka kultura;
  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  • zastępowanie skarbnika gminy podczas jego nieobecności, w tym m.in.: kontrasygnowanie umów, zleceń i zamówień, zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych,
  • prowadzenie rachunkowości urzędu,
  • dokonywanie kontroli wstępnej operacji gospodarczych i finansowych, w tym oceny prawidłowości tych operacji i zgodności z prawem, oceny kompletności oraz formalno-rachunkowej rzetelności i prawidłowości dokumentów dotyczących tych operacji; oceny zgodności tych operacji z planem finansowym;
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, dotyczących prowadzenia rachunkowości;
  • opracowywanie planów dochodów i wydatków budżetowych (według podziału klasyfikacji budżetowej);
  • bieżąca analiza realizacji planu budżetu urzędu gminy;
  • sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków w jednostkach;
  • nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
  • nadzorowanie prawidłowego przebiegu przekazywania składników majątkowych, sprawowania odpowiedzialności materialnej oraz zasad inwentaryzacji i likwidacji środków trwałych i wyposażenia;
  1. Wymiar czasu pracy – pełen etat (1,0)
  2. Adres urzędu: Urząd Gminy Leszno, al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno
  1. Warunki pracy:
  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku oraz sposobu wykonywania zadań:
  • Praca biurowa,
  • Praca w siedzibie Urzędu, wykonywana głównie w pozycji siedzącej,
  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
  • Narzędzia i materiały pracy: komputer, drukarka, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner.
  • Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy: praca na parterze budynku, brak oznaczeń dla osób niewidomych, pomieszczenie higieniczno-sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych, brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym, bariery architektoniczne: brak zainstalowanej windy, brak podjazdów między piętrami, utrudnione poruszanie się po budynku (schody), wejście do budynku z poziomu gruntu.
  1. Wymagane dokumenty:
    • List motywacyjny,
    • Życiorys (CV),
    • Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
    • Kopie świadectw pracy lub/oraz zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuowania zatrudnienia,
    • Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego i ukończeniu
      18 roku życia,
    • Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
    • Oświadczenie kandydata o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku pracy,
    • Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
    • Własnoręcznie podpisana zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych,
    • Własnoręcznie podpisana klauzula informacyjna.
  2. Termin składania dokumentów: do dnia 16 lutego 2024 r. do godz. 15:00.
  3. Termin rozpoczęcia pracy: marzec 2024 r.
  4. Miejsce składania dokumentów:

osobiście w budynku Urzędu Gminy Leszno Al. Wojska Polskiego 21 – Punkt obsługi interesantów lub pocztą na adres: Urząd Gminy Leszno, Al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno (liczy się data wpływu do urzędu). Dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze Zastępca Skarbnika – księgowy ds. budżetu”. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy po terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Leszno.

  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu poprzedzającym datą upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.